Teleexpress o roku Sobotniej Sofy

Krakowska kampania społeczna zachęcająca do odpoczynku zadebiutowała dokładnie rok temu. W ostatnią sobotę wolontariusze świętowali razem z mieszkańcami pierwsze urodziny, a poinformował o tym m.in. Teleexpress (TVP1).

To już rok, od kiedy uczą krakusów odpoczywać. Wolontariusze organizujący kampanię społeczną Sobotnia Sofa tym razem ustawili mebel pod Wawelem. Mieszkańcy siadają na sofie i zwierzają się z tego, czy są dostatecznie wypoczęci. Rok temu zasiadło na niej kilkaset osób – opowiadano w Teleexpresie w sobotę 14 maja o godz. 17:08.

Podczas roku kilkaset osób usiadło na Sobotniej Sofie, a ok. 300 z nich przyznało, że jest zmęczona. Biały mebel stanął w centralnych miejscach Krakowa. Wolontariusze zachęcają nie tylko do odpoczynku, ale też radzą, jak odpoczywać efektywnie. Wszystko jest nagrywane i publikowane w internecie.

Pamiętam, kiedy rok temu zastanawialiśmy się, czy innowacyjna forma, zachęcająca Krakowian do zwierzeń przed kamerą, ma szansę przyjąć się w naszym mieście – wspomina Michał Rakowski, pomysłodawca kampanii. Zainteresowanie przerosło jednak oczekiwania organizatorów i jest porównywalne z tym w Londynie, skąd pochodzi zapoczątkowana w 2013 roku akcja. Tam również ok. 95 proc. przepytywanych gości stwierdziło, że jest przemęczonych.

Pierwsi w Polsce

Sobotnia Sofa to pierwsza w Polsce kampania społeczna zachęcająca do odpoczywania i zrównoważonej pracy („nie do lenistwa”, zastrzegają pomysłodawcy). W ciągu ostatniego roku wolontariusze rozstawili sofę 12 razy. Rozdali 50 litrów schłodzonej wody w najbardziej upalne soboty. Na ubraniach przechodniów przyczepili 1 360 naklejek z uśmiechniętą buźką, mających sobotnia_sofa_statystykazachęcać do bycia uprzejmym dla innych. Kampania, którą zapoczątkowano 16 maja 2015 roku, cieszy się też dużym powodzeniem w internecie. Filmiki w portaluYouTube zanotowały już 5 341 wyświetleń, fanów na Facebooku Sobotnia Sofa zebrała natomiast 588.
Każda rozmowa kończy się wyzwaniem, aby przez następne 6 dni dobrze, ciężko i mądrze pracować. Proponujemy też, żeby w piątkowy wieczór wyłączyć telefony, zamknąć komputery i się wyciszyć, rezerwując 24 godziny na odpoczynek, rodzinę, przyjaciół bądź pomaganie innym – zdradza Rakowski.

Co ciekawe, i wcześniej media interesowały się kampanią: niejednokrotnie udzielaliśmy wywiadów Radiu Kraków . O kampanii pisał Onet, krakowska Gazeta Wyborcza, Dziennik Polski, Gazeta Krakowska czy miesięcznik Znaki Czasu.

Sobotnia Sofa to kampania społeczna prowadzona non-profit przez grupę przyjaciół. W sprawach formalnych wspomaga ich organizacja pożytku publicznego Chrześcijańska Służba Charytatywna, a sponsorem jest krakowski zbór Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego oraz Diecezja Południowa.

Serdecznie dziękujemy za wsparcie! – konkludują organizatorzy.

Teleexpress to obecnie drugi najpopularniejszy serwis informacyjny w Polsce i ogląda go codziennie przeciętnie 2 837 731 osób!

szczegóły:
www.SobotniaSofa.pl / www.fb.com/SobotniaSofa / www.youtube.com/c/SobotniaSofaPL

Autor: SobotniaSofa.pl