Letnie wycieczki integracyjne grupy „7 zborów”.

W dniu 25 sierpnia bieżącego roku nasza grupa, złożona z członków zborów w Żorach, Rybniku, Pszczynie, Gliwicach, Zabrzu i Balinie pojechała na objazdową wycieczkę integracyjną.
 Pierwszym naszym celem był urokliwy Pińczów, gdzie zostaliśmy serdecznie przyjęci przez przewodników muzeum archeologicznego. Tam obejrzeliśmy między innymi replikę Biblii Brzeskiej, zwanej także Pińczowską. Poznaliśmy przy tym historię Pińczowa i zwiedziliśmy synagogę żydowską. Potem odwiedziliśmy Młodzawy, w których znajduje się przepiękny ogród tarasowy z ogromną
różnorodnością roślin. Stoi tam też kawiarenka i sklepik z kwiatami. W Busku Zdroju zatrzymaliśmy się na chwilę, by zaczerpnąć leczniczej wody.

Wiślica to obecnie małe miasteczko z ogromną średniowieczną katedrą i kolegiatą ufundowaną przez Jana Długosza. Chrzcielnica z IX wieku którą mieliśmy sposobność zobaczyć była dla nas jedną z bardziej wyjątkowych atrakcji.

Dziękuję wszystkim uczestnikom wycieczki oraz gościom za mile spędzony wspólny czas. Podziękowania również należą się pastorowi Tadeuszowi Niewolnikowi za zaangażowanie i wszelką pomoc.
Bogu niech będą dzięki za cudowną pogodę i dobrze spędzony czas.

Bogu niech będą dzięki za piękną pogodę i opiekę na kolejnej wycieczce na którą wyruszyliśmy w dniu 22 września bieżącego roku. Tym razem nasza trasa wiodła wzdłuż „Doliny Prądnika”.
Zamek „Pieskowa Skała” był pierwszym punktem na naszej trasie. Przepiękny zamek, komnaty, ogród i stojąca nieopodal „Maczuga Herkulesa” wzbudziły nasz niezmierny zachwyt. Po drodze minęliśmy kaplicę „Na wodzie”.

Następnym punktem naszej wycieczki była „Boroniówka”. Jest to rekonstruowana osada młynarska z działającym młynem, tartakiem, piekarnią i tym podobnymi atrakcjami.
Potem udaliśmy się w stronę Ojcowa, gdzie był zamek, grota Ciemna z widokiem na Bramę Krakowską i pstrągarnia. Każdy mógł wybrać sobie kilka punktów i zwiedzić to, co go interesowało najbardziej. Tym razem grupa wycieczkowa składała się z członkowie zborów w Pszczynie, Żorach, Rybnika, Gliwic, Ustronia i Skoczowa. Byli z nami także goście. Najmłodszy uczestnik miał 5 lat a najstarszy 85. Ciocia Zosia ma 80 lat i wyszła z nami do groty Ciemnej. Brawo!!! Dziękuję bardzo serdecznie wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i uśmiechy na twarzach, a naszemu okręgowemu kaznodziei Tadeuszowi Niewolikowi za wsparcie.